2 runda przed nami, tym razem Szczecin

Już w sobotę rozpocznie się 2 runda żeglarskich rozgrywek o tytuł Klubowego Mistrza Polski. Tym razem Ekstraklasa zawita do Szczecina do Centrum Żeglarskiego, gdzie na jeziorze Dąbie 12 klubów będzie walczyć o punkty do rankingu ligi. Liderem klasyfikacji jest załoga PZU Jeziorak Yacht Club przed Olsztyńskim Klubem Żeglarskim i SEJK Pogoń Szczecin.

Po pierwszej rundzie, która odbyła się niespełna 2 tygodnie temu w Gdyni, na czele znajdują się 2 załogi w których upatrywani są faworyci do zwycięstwa. Czy w Szczecinie, na innym akwenie i na innych jachtach układ sił w czołówce będzie taki sam?

„Akwen w Szczecinie to jezioro, płaska woda i dość wąski akwen jak na regaty flotowe. Zupełnie odmiennie niż w Gdyni. Ponadto na Dąbiu ścigamy się na 8.5 metrowych, 1,5 tonowych jachtach balastowych ze spinakerem a w Gdyni zawodnicy używali 7,3 metrowych o połowę lżejszych jachtach z genakerem. To na pewno będzie miało wpływ na wyniki i osiągi poszczególnych załóg.” – ocenia Maciek Cylupa, organizator regat. „Na pewno dla nowych załóg obsługa spinakera będzie bardziej problematyczna niż genakera, ale udostępniamy im jachty na trochę więcej czasu aby okres adaptacji był jak najszybszy i mogli jak najbardziej efektywnie ścigać się w sobotę.”

„Łódki znamy, cieszymy się że będzie okazja pościgać się na nich. Mamy jedną zmianę w składzie, dołączył do nas nowy trymer więc potrzebujemy trochę więcej treningu ale mamy pozytywne nastawianie i chcemy wygrać te regaty. Warunki pogodowe nie maja znaczenia, czujemy się dobrze przy każdej sile wiatru. Pilnujemy Szymona Jabłkowskiego, ale musimy uważać na resztę, głównie Yacht Club Sopot i mojego brata za sterem.” – zapowiada Karol Górski, PZU Jeziorak Yacht Club

„Widzę się w roli faworyta, znamy doskonale te łódki i mamy na nich chyba najwięcej godzin wypływanych w tym sezonie. Plan jest taki że pilnujemy Karola wiec będzie taki mały mecz Racing. Mamy nadzieje, że wygramy te regaty i obejmiemy prowadzenie w Ekstraklasie. Mamy niespodziankę w składzie, duże wzmocnienie, ale szczegóły tuż przed startem” – obiecuje Szymon Jabłkowski, Olsztyński Klub Żeglarski Jabłkowski Sailing Team.

Zapowiada się emocjonująca walka, regaty można będzie śledzić na żywo w internecie na platformie SAP Sailing Analitics oraz na YouTube, gdzie będzie relacje z niedzielnych wyścigów finałowych.

SAP Sailing Analitics:  https://polishleague2018.sapsailing.com

Plan regat:

Piątek, 27.07

1200 – 1900 – oficjalne treningi

Sobota, 28.07

0900 – otwarcie regat i odprawa sterników

1000 – 1800 wyścigi

1100 – 1600 strefa zabaw i gier edukacyjnych dla dzieci i młodzieży

Niedziela, 29.07

1000 – 1530 wyścigi

1100 – 1600 strefa zabaw i gier edukacyjnych dla dzieci i młodzieży

1600 – zakończenie regaty

Dla kibiców przygotowano atrakcje w postaci Strefy Gier i Zabaw edukacyjnych organizowanych w ramach projektu NostriMaris prowadzonego przez Urząd Morski w Szczecinie. Dodatkowo na ekranach pokazywane będą wszystkie wyścigi relacjonowane za pomocą systemu GPS. Wstęp do Centrum Żeglarskiego i korzystanie z atrakcji jest oczywiście bezpłatne. Baza regat: Centrum Żeglarskie Szczecin, Przestrzenna 19-21.

Regaty odbywają się na jednakowych jachtach dostarczanych przez organizatorów. W Szczecinie będzie to flota 6 jachtów TOM28. Wszystkie wyścigi sędziowane są przez arbitrów na wodzie, analogicznie do regat match racingowych. Jednak w ekstraklasie jednocześnie ściga się 6 jachtów a regaty prowadzone są w klasycznej formie flotowej.

Volvo Gdynia Sailing Days 2018 || 2018-07-15, Gdynia, Polska || © Copyright 2018 || Robert Hajduk – ShutterSail.com || All Rights Reserved ||

Organizatorami NostriMaris Polskiej Ekstraklasy Żeglarskiej jest MT Partners i Towarzystwo Żeglarstwa Regatowego (Polish Match Tour) przy współpracy Polskiego Związku Żeglarskiego i Centrum Żeglarskiego w Szczecinie.

Partnerem Głównym regat jest NostriMaris – to zespół działań informacyjno promocyjnych Projektu pod nazwą „Budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających” realizowanego przez Urząd Morski w Szczecinie w ramach POIiŚ 2014-2020 współfinasowanego przez Unię europejską ze środków Funduszu Spójności. Projekt ma celu poprawę bezpieczeństwa żeglugi i wzrost konkurencyjności polskich portów.

Partnerami regat są: D.A.D – Texet Poland, Pomorze Zachodnie, Miasto Szczecin, Miasto Świnoujście, Harken, AVA i Teknos-Oliva.

Partnerem technologicznym regat jest SAP Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Scroll to top