2022- Ekstraklasa – 17 miejsce ( spadek do 1 Ligi )
2021- Ekstraklasa – 10 miejsce
2020- 1 Liga – 5 miejsce ( awans do Ekstraklasy )
Nasz klub powstał w 1948 roku i początkowo nazywał się Klub Morski Ligi Morskiej w Gliwicach. Kolejne zmiany polityczne w kraju doprowadziły do objęcia organizacyjnego klubu przez Ligę Przyjaciół Żołnierza, a następnie Ligę Obrony Kraju. Aktualnie klub działa jako: Klub Wodny Ligi Obrony Kraju z imieniem GARLAND przyjętym dla upamiętnienia marynarzy niszczyciela ORP GARLAND walczącego w II wojnie światowej.
Główna działalność Klubu w latach 50 i początkach 60 to:
– promocja rozwoju szeroko rozumianych problemów morskich,
– szkolenie dla potrzeb Marynarki Wojennej RP ster motorzystów i sygnalistów,
– szkolenie żeglarskie i motorowodne.
W początkach lat 60 powstała sekcja żeglarstwa regatowego opartego na jachtach klasy Snipe oraz nowo otrzymanych ze stoczni w Chojnicach jachtach klasy Finn. Liczne sukcesy sportowe wytyczyły nowy kierunek typowo sportowej działalności klubu. Lata 70 i 80 to szeroki rozwój klubowego żeglarstwa sportowego skierowanego nie tylko do młodzieży, ale również do najmłodszych adeptów sztuki żeglarskiej. Pozyskanie jachtów klasy Optimist, Cadet, OK’Dinghy, Europa i społeczne zaangażowanie instruktorów spowodowało, że działalność sportowa wraz ze szkoleniową stały się głównymi kierunkami pracy klubowej skierowanej do dzieci i młodzieży.
Zmieniająca się sytuacja społeczno-polityczna w kraju doprowadziła do otwarcia granic, również dla polskiego żeglarstwa, umożliwiając starty reprezentantów klubu w międzynarodowych imprezach sportowych. Były to pierwsze starty w tak renomowanych regatach jak Goldener Opti, Kieler Woche w Niemczech, Youth SPA w Belgii oraz kolejne
regaty rangi Mistrzostw Europy i Świata m.in. w Hiszpanii, Norwegii, Francji i Polsce.
Należy podkreślić, że w całym opisanym okresie klub funkcjonował dzięki społecznemu zaangażowaniu działaczy, rodziców i zawodników, korzystając w bardzo ograniczonym zakresie ze wsparcia zewnętrznego. W tym czasie rozwinęła się inicjatywa budowy we własnym zakresie sprzętu pływającego i tak powstały własne konstrukcje „egzemplarze” jachtów klasy narodowej Omega oraz klas międzynarodowych Optimist i Europa.