Tak można w skrócie podsumować sezon 2024.
Sponsoring Insight przygotował dla nas raport widoczności Ligi i naszych Partnerów w mediach, a my na tej podstawie przygotowaliśmy sobie swój własny bazując na danych z Meta oraz BRAND24.
Co nam wyszło?
▶️ notujemy wzrosty zasięgów i AVE parametrów w każdym kanale
▶️ mamy widoczny efekt synergii współdziałania w social mediach z klubami i partnerami
▶️ stale rośnie znaczenie własnych social mediów
▶️ notujemy wysoką aktywność odbiorców, czyli więcej interakcji, komentarzy, udostępnień (+82% na FB i IG)
▶️ mimo obecności w ramówce Canal+Sport i SportKlub notujemy stosunkowo niski udział telewizji, tu niestety widoczny jest brak budżetu telewizyjnego
▶️ regularna obecność w czołowych mediach internetowych buduje wartość w internecie
▶️ bardzo mocno wzrastający (wreszcie) Instagram po latach stagnacji (zasięg +460%, interakcje +201%)
▶️ niestety brak monitoringu LinkedIn – a mamy chyba największy żeglarski w profil w Polsce 😉 (wzrost followersów +34%)
▶️ nie mierzymy naszych ekspozycji podczas regat, np. na molo w Sopocie, gdy łącznie dziesiątki tysięcy ludzi na pewno ogląda jachty na wodze oraz 50 flag sponsorskich i scenę na brzegu. Czy ktoś może zmierzyć wartość takich ekspozycji?
Zobacz szczegóły na grafikach 🔽
Mimo że wciąż pokazujemy wartości wygenerowanego AVE, zaczynamy się skupiać na ilości publikacji, zasięgach i aktywności naszych odbiorców. Wszyscy znamy problemy z liczeniem AVE, ale wciąż jest to miara przyjmowana na rynku i nie uciekniemy od niej. Poprzednie 3 lata monitoring zapewniał nam Pentagon Research, więc pewne różnice w metodologii liczenia na pewno są i trudno wszystko porównać idealnie.
Kluczowe działania? Konsekwencja w budowaniu własnych kanałów i synergia we współpracy z uczestnikami i partnerami.
Pełny raport POBIERZ TUTAJ
#ligazeglarska